Spalio pabaigoje RSCA „Belfius“ akademijoje Belgijoje buvo surengta apmokymų programa ir paskaitos Lietuvos futbolo akademijų techniniams direktoriams.
Mokymų metu ypač didelis dėmesys buvo skirtas efektyviam treniruočių proceso valdymui, kuris yra viena iš esminių „Anderlecht“ jaunimo ugdymo programos atramų. Šiam tikslui naudojama „ProSoccerData“ elektroninė platforma, kurios veiklą kuruojantis LFF techninio departamento vadybininkas Lukas Artimavičius sutiko plačiau papasakoti apie šios, Lietuvos akademijų naudojamos, platformos teikiamas galimybes bei sutiko pasidalinti savo įžvalgomis apie naujoves.
- Lukai, nuo šių metų rugpjūčio tavo pagrindinė veiklos kryptis – darbas su elektronine „ProSoccerData“ platforma. Ką naujo sužinojai Briuselyje iš šios platformos specialistų?
- Sakyčiau, kad darbo su elektronine platforma pagrindus Lietuvoje esame įvaldę. Mūsų pastaroji išvyka buvo labiau konkretizuota: nagrinėjome videomedžiagos karpymo ir žymėjimo niuansus su tam tikrais nustatymais ir nuorodomis, kurios palengvintų darbą mūsų techniniams direktoriams ir treneriams. Kadangi klausimus dėl šios platformos veikimo pirmiausiai užduoda man, todėl turiu būti geriausiai įsigilinęs šia tema, kad galėčiau detaliai atsakyti.
- Papasakok, kokį sau išsikėlei tikslą vykdamas į Briuselį?
- Su kiekviena išvyka semiuosi patirties, analizuoju „Anderlechto“ filosofiją ir trenerių darbą bei pačios „Anderlecht“ ugdymo sistemos veikimą, stengiuosi šias žinias perteikti mūsų šalies treneriams. Galiu apibendrinti, jog mano tikslas yra gilintis ir domėtis viskuo, kas susiję su „Anderlecht“ jaunimo futbolu.
- Kuo dažniausiai domisi techniniai direktoriai ir treneriai, dirbantys su „ProSoccerData“ elektronine platforma?
- Gaunu įvairių klausimų: nuo elementariausių, pavyzdžiui, kaip sukurti treniruotę, iki pačių sunkiausių, susijusių su treniruočių pratimų modulių įvedimu. Galiu pasakyti, jog kelios platformą naudojančios Lietuvos akademijos jau yra gana stipriai pažengusios į priekį, jos analizuoja ir klausia daug sudėtingesnių klausimų. Būtent tokie klausimai yra patys įdomiausi – sudėtingų sprendimų paieška verčia tobulėti tiek akademijų trenerius, tiek mane patį.
- Kokios naujovės artimiausiu metu lauks dirbant su „ProSoccerData“ platforma?
- Gruodžio mėnesį šioje elektroninėje platformoje bei „Anderlecht“ ugdymo programoje dalyvaujančiose akademijose bus įdiegta naujovė – žaidėjų vertinimo formos, kurias bus privaloma užpildyti dukart per metus. Jos bus skirtos 11×11, 8×8, 5×5 formatu žaidžiantiems berniukams ir mergaitėms. Pavyzdžiui, 8×8 formato žaidėjams bus skiriamas A, B, C vertinimas, o vyresniems žaidėjams – nuo 1 iki 10 balų. Vertinimą sudarys kriterijai, kaip kamuolio valdymas, žaidėjo greitis, sprendimo suradimo laikas ir daug kitų. Manyčiau, Lietuvos akademijos gali drąsiai primti naujus iššūkius, nes jie skatina tobulėti.
- Kuo ši išvyka tavo nuomone, buvo naudinga akademijų techniniams direktoriams? Kokių specifinių žinių jie įgijo?
- Kiekvieną išvyką į „Anderlecht“ būstinę vertinu kaip akiračio praplėtimą, išėjimą nuo savo komforto zonos. Savo akimis gali regėti, kaip dirba į pasaulio geriausiųjų 15-tuką patenkanti futbolo akademija ir ugdo jaunuosius talentus.
Manau, šįkart turėjome gerai sudėliotą tvarkaraštį: treniruotė, paskaita, treniruotė, paskaita. Gavus daug informacijos nelengva ją iš karto apdoroti. Buvo akcentuoti jaunimo komandų, žaidžiančių 5×5 ir 8×8 formatu, treniravimo aspektai. Taip pat daug žinių suteikė kūno lavinimo, vadinamo „body mastery“, paskaita. Norėčiau palinkėti techniniams direktoriams dar labiau gilinti žinias gavus šią informaciją bei ją reguliariai naudoti akademijose.